Jump to content

Studia - ART / GRAPHIC DESIGN


Recommended Posts

Dowiedziałem się, że w Stanach można robić doktorat nie posiadając ukończonych studiów magisterskich.
Czy to jest prawda?
Informację mam od znajomej która uczy się obecnie w Nowym Jorku (robi phD wlasnie).
Ciekawi mnie to,ponieważ sam na koncie mam licencjat z grafiki i przerwane studia magisterskie na ASP.

Generalnie bardzo chciałbym rozwijać się w Stanach i szukam również opcji aby móc tam studiować.
Szukałem informacji na własną rękę, ale im więcej czytam tym mniej wiem a dowiedziałem się głównie że JEST DROGO, pracować można tylko na kampusie
i są jakieś stypendia dla obcokrajowców. Może jednak jest tutaj ktoś kto ma jakieś doświadczenia lub większą wiedzę?

Jaką uczelnie wybrać?
Co wybrać i czy jest możliwość żeby skończyć szkołę w USA bez zadłużania się? ;)

Z góry dzięki za wypowiedzi w temacie!
Tutaj można zobaczyć rodzaj grafiki jaką się zajmuję: https://www.artstation.com/artist/michera

3 miesiące temu wygrałem 1 nagrodę w Los Angeles w konkursie dla illustratorów, pokonując przy tym 11 konkurentów ze Stanów i Świata.
 

Link to comment
Share on other sites

Jak dobrze pamiętam w graphic design terminal degree jest MFA. C'mon doktorat z graphic design... 

Doktorat bez magistra można robić, ale program musi to przewidywać i przeważnie jest to program dłuższy niż sam doktorat. 

Link to comment
Share on other sites

45 minut temu, Micart napisał:

czy jest możliwość żeby skończyć szkołę w USA bez zadłużania się? ;)

 

Jestem chyba jedyną osobą na tym forum której się to udało. Za moje studia zapłacił w 100% pracodawca. Jako zagraniczny student nie będziesz miał raczej takiej możliwości.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Micart napisał:


Co wybrać i czy jest możliwość żeby skończyć szkołę w USA bez zadłużania się? ;)

Zasadniczo nie.

Godzinę temu, Micart napisał:

3 miesiące temu wygrałem 1 nagrodę w Los Angeles w konkursie dla illustratorów, pokonując przy tym 11 konkurentów ze Stanów i Świata.
 

Wrzuc moze to do stopki, bedzie latwiej niz pisac w kazdym jednym poscie.

Link to comment
Share on other sites

Nie ma doktoratow w graphic design

Mozna robic doktorat bez magisterki, bo amerykanie czesto (ale nie zawsze) ida na studia doktoranckie od razu po bachelor's... magisterke robi sie "po drodze." 

Nie placi sie za wiekszosc programow doktoranckich -- jako student doktorancki nie placisz czesnego, takze pracujesz dla uniwersytetu, i otrzymujesz mala pensje (przewaznie w rejonie $30,000/rok - malo, ale starczy na skromne zycie.) Programy doktoranckie sa bardzo konkurencyjne, i nie jest latwo sie na nie dostac. 

Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, katlia napisał:

 

Nie placi sie za wiekszosc programow doktoranckich -- jako student doktorancki nie placisz czesnego, takze pracujesz dla uniwersytetu, i otrzymujesz mala pensje (przewaznie w rejonie $30,000/rok - malo, ale starczy na skromne zycie.) Programy doktoranckie sa bardzo konkurencyjne, i nie jest latwo sie na nie dostac. 

30k to ja bym uznał, że Pana Boga złapałem. Na wschodzie już w okolicach 20k jest nieźle. 

Link to comment
Share on other sites

Cytuj

Wrzuc moze to do stopki, bedzie latwiej niz pisac w kazdym jednym poscie.

Dobry pomysł :)

Cytuj

Nie ma doktoratow w graphic design

Tak tez myślałem :(

Czyli studiowanie w Stanach jakiegokolwiek kierunku związanego ze sztuką = ogromny wydatek?

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, KaeR napisał:

30k to ja bym uznał, że Pana Boga złapałem. Na wschodzie już w okolicach 20k jest nieźle. 

Rozmawialam na ten temat z corka, ktora robi doktorat w Colorado. Jej stypendium jest $31,000 - co w Denver ledwo starczy na wlasne mieszkanko i utrzymanie samochodu.

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, Micart napisał:


Czyli studiowanie w Stanach jakiegokolwiek kierunku związanego ze sztuką = ogromny wydatek?

Studia w USA w ogole = wydatek; na wielu uczelniach = ogromny wydatek. Czesto rodzice zaczynaja oszczedzac/inwestowac na wyksztalcenie dzieci zaraz po ich urodzeniu. 

Sa stypendia dla najbiedniejszych i najbardziej wybitnych, zwlaszcza jezeli sa to mniejszosci rasowe. 

Ci ktorzy nie maja pieniedzy od rodzicow, ktorych rodziny zarabiaja za duzo lub nie sa na tyle zdolni zeby zalapac sie na stypendia, studiuja w community college (tansze 2-letnie szkoly) potem przenosza sie na 4-letnia uczelnie dokonczyc studia... takze pracuja, wiec te studia trwaja znacznie dluzej niz 4 lata. No i tez sie zadluzaja. 

USA jest swietnym krajem dla bogatych... dla tych mniej, ja tam polecam Europe...

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, dzięki wielkie! :)

Zna ktoś może stronę z lista uczelni albo sam może polecić jakąś niedrogą, gdzie ludzie z europy mogą uczyć się i to przeżyć? :P

Być może jeżeli graphic design nie posiada opcji zdobycia stopnia doktora, to mógłbym się delikatnie "przebranżowić"?

Hmm, może faktycznie lepiej kształcić się w Europie a w Stanach - pracować.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...