kzielu Napisano 29 Stycznia 2019 Zgłoś Napisano 29 Stycznia 2019 12 minut temu, Halyna napisał: Idź bez stresu na rozmowę w sekcji konsularnej Ambasady lub Konsulacie USA, jak dostaniesz wizę a CBP odmówi wjazdu to masz prawo się odwołać od tej decyzji. Moim zdaniem nie ma danych o twoim przedłużonym pobycie ponieważ na odlot z USA nigdy nie było kontroli granicznej a dane PNR nie były zbierane 18 lat temu na wylot. Oczywiście zawsze możesz dokonać aktu samodonoszenia na siebie celem uzupełnienia ich baz danych Bzdury. Dane byly zbierane a zadnej mozliwosci zeby sie odwolac nie ma.
Halyna Napisano 29 Stycznia 2019 Zgłoś Napisano 29 Stycznia 2019 4 godziny temu, kzielu napisał: Bzdury. Dane byly zbierane a zadnej mozliwosci zeby sie odwolac nie ma. Bzdury piszesz i nie znasz prawa amerykańskiego jak widać. Szczegóły na stronie cbp.gov. Prawo do odwołania jest jedną z różnic pomiędzy posiadaczami wiz B1/B2 a podróżującymi w ramach Visa Waiver. Ehhh
Halyna Napisano 29 Stycznia 2019 Zgłoś Napisano 29 Stycznia 2019 18 minut temu, Halyna napisał: Bzdury piszesz i nie znasz prawa amerykańskiego jak widać. Szczegóły na stronie cbp.gov. Prawo do odwołania jest jedną z różnic pomiędzy posiadaczami wiz B1/B2 a podróżującymi w ramach Visa Waiver. Ehhh Żebyś nie płakał za mocno to masz źródła - dane na wylot z USA zbierane są od 2005 roku : "(...) the Form I–92 to the CBP officer must be accomplished on the day of arrival. [70 FR 17849, Apr. 7, 2005] § 231.2 Electronic manifest and I–94 re- quirement for passengers and crew onboard departing vessels and air- craft. (a) Electronic submission of manifests. Provisions setting forth requirements applicable to commercial carriers re- garding the electronic transmission of departure manifests covering pas- sengers and crew members under sec- tion 231 of the Act are set forth in 19 CFR 4.64 (passengers and crew members onboard vessels) and in 19 CFR 122.75a (passengers onboard aircraft) and 122.75b (crew members onboard air- craft). (b) Submission of Form I–94 —(1) Gen- eral requirement. In addition to the elec- tronic manifest transmission require- ment specified in paragraph (a) of this section, and subject to the exception of paragraph (2) of this paragraph (b), the master or commanding officer, or au- thorized agent, owner, or consignee, of each commercial vessel or aircraft de- parting from the United States to any place outside the United States must present a properly completed departure portion of an Arrival/Departure Record, Form I–94, to the Customs and Border Protection (CBP) officer at the port of departure for each person on board. Whenever possible, the depar- ture Form I–94 presented must be the same form given to the alien at the time of arrival in the United States. The carrier must endorse the I–94 with the departure information on the re- verse of the form. Submission of the I– 94 to the CBP officer must be accom- plished within 48 hours of the depar- ture, exclusive of Saturdays, Sundays, and legal holidays. Failure to submit the departure I–94 within this period may be regarded as a failure to comply with section 231(g) of the Act, unless prior authorization for delayed deliv- ery is obtained from CBP. A non-immi- grant alien departing on an aircraft proceeding directly to Canada on a flight terminating in that country must surrender any Form I–94 in his/ her possession to the airline agent at the port of departure. (2) Exceptions. The form I–94 require- ment of paragraph (1) of this paragraph (b) does not apply to United States citizens, lawful permanent residents of the United States, or passengers in transit through the United States; nor does it apply to a vessel or aircraft de- parting on a trip directly for and ter- minating in Canada or departing from the United States Virgin Islands di- rectly to the British Virgin Islands on a trip terminating there. (c) Aircraft/Vessel Report. A properly completed Aircraft/Vessel Report, Form I–92, must be completed for each departing aircraft and vessel that is transporting passengers. Submission of the Form I–92 to the CBP officer must be accomplished on the day of depar- ture. [70 FR 17849, Apr. 7, 2005] (...)"
mcpear Napisano 29 Stycznia 2019 Zgłoś Napisano 29 Stycznia 2019 Przed 2005 funkcjonował obowiązek rozliczania się z terminowości wylotu w formie "białych karteczek - I94", które miałeś obowiązek oddać linii lotniczej przy wylocie, a jeśli tego nie zrobiłeś musiałeś odesłć do ambasady z kopią boarding passa, a jeśli je zgubiłeś musiałeś w jakikolwiek inny sposób dowieść (np. przez ksero w paszporcie ze stemplami innych krajów), że w terminie wyleciałeś z USA - inaczej nie wpuszczali cię ponownie przy wjeździe do USA. Linie lotnicze przekazywały te karteczki jakoś do CBP - tak samo jak dzisiaj nie było i nie ma kontroli CBP na wylocie i linie lotnicze informują (elektronicznie) o pasażerach wylatujących. Jakoś to działało, bo pamiętam, że kolega nie oddał białej karteczki (rok chyba 2001 albo 2002) i przy ponownym wlocie miał problem bo system wskazał oficerowi CBP, że on znajduje się na terenie USA. Poszedł na secondary a tam sprawdzili tylko w paszporcie czy ma stemple uwiarygadniające, że rzeczywiście wyleciał o czasie poprzednim razem i go bez problemu wpuścili. Ja pierwszy raz w USA byłem w 1998 - wtedy już musiałem wypełniać białe I-94 - więc przynajmniej od 21 lat ten system jakoś funkcjonował, od kiedy wcześniej tego nie umiem ocenić. Czy te dane (przed 2005) znajdują się w obecnej bazie danych z przekroczeniami pobytu - będąc szczerym: NIE WIEM. Nie wiem też jak sprawdzić. Aczkolwiek jeśli ten rekord jest w bazie i nasz OP zatai go to bardzo łatwo dostanie misrepresentation z wszystkimi konsekwencjami. 18 lat to szmat czasu i nawet przekroczenie o 3 miesiące nie powinno stanowić w moim przekonaniu przeszkody w uzyskaniu wizy. Było kilka wpisów na tym forum ludzi, którzy dawno w przeszłości przekroczyli pobyty, przyznali się i dostali wizę turystyczną. Ryzyko przyznania się / nie przyznania się jest po stronie OP, aczkolwiek byłbm bardzo ostrożny z poradą typu: "danych przed 2005 nie ma na 100% w systemie".
kzielu Napisano 29 Stycznia 2019 Zgłoś Napisano 29 Stycznia 2019 1 godzinę temu, Halyna napisał: Bzdury piszesz i nie znasz prawa amerykańskiego jak widać. Szczegóły na stronie cbp.gov. Prawo do odwołania jest jedną z różnic pomiędzy posiadaczami wiz B1/B2 a podróżującymi w ramach Visa Waiver. Ehhh Aha, a ile tych odwolan widziales / widzialas ? Przyklady please, nie teoria...
mcpear Napisano 29 Stycznia 2019 Zgłoś Napisano 29 Stycznia 2019 Poza tym jeśli Ciebie oficer CBP nie wpuści na granicy to tej wizy B1/B2 jeszcze nie masz. Wizę uzyskałbyś dopiero jakby Ciebie wpuścił. Posiadanie promessy jeszcze Tobie prawa do odwołania chyba nie daje. Aczkolwiek może się nie znam.
andyopole Napisano 30 Stycznia 2019 Zgłoś Napisano 30 Stycznia 2019 8 godzin temu, mcpear napisał: Poza tym jeśli Ciebie oficer CBP nie wpuści na granicy to tej wizy B1/B2 jeszcze nie masz. Wizę uzyskałbyś dopiero jakby Ciebie wpuścił. Posiadanie promessy jeszcze Tobie prawa do odwołania chyba nie daje. Aczkolwiek może się nie znam. Mało tego. Dopóki amerykański WOPista nie przyłoży wjazdowej pieczatki w paszporcie, w myśl przepisów delikwent nie jest jeszcze w USA wiec nie może spoza jego terytorium skarżyć się jakiemuś amerykańskiemu sądowi.
olmeca Napisano 31 Stycznia 2019 Zgłoś Napisano 31 Stycznia 2019 Kiedyś dawali żółtą karteczkę do paszportu, że wklejka z wizą nic nie gwarantuje - a szczególnie wpuszczenia na teren US. Czy coś się zmieniło przez ostatnie 5 lat w tym temacie?
mcpear Napisano 31 Stycznia 2019 Zgłoś Napisano 31 Stycznia 2019 Może karteczki nie dają, albo ma inny kolor. Merytorycznie nic się nie zmieniło.
olmeca Napisano 31 Stycznia 2019 Zgłoś Napisano 31 Stycznia 2019 Wiem, że merytorycznie nie nastąpiła zmiana, ale wcześniej wraz z odesłaniem paszportu o tym uprzedzali, że wklejka to jeszcze niewiele i to w dodatku dość grubym drukiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.