Skocz do zawartości

Podatki w USA


illusion

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jestem posiadaczem zielonej karty w USA już od jakiegoś czasu (lucky DV 2021). Do USA wjechałem pierwszy raz 26 Grudnia zeszłego roku tj. 2022. Niestety jeszcze nie znalazłem jeszcze zadowalającej pracy (ale mama nadzieję, że niedługo się to zmieni), i wracam na początku stycznia właśnie z uwagi na rezydenta. Zamierzam oczywiście zapłacić income tax w stanie w którym jestem zarejestrowany za dochód uzyskany w Polsce w 2023 roku. Pytanie czy powinnem również zapłacić income tax za 4 dni które przebywałem w USA między 26 a 31 grudnia 2023 roku?

Będę wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że pytasz o 4 dni roku 2022 a nie 2023.

Muszę Ciebie zmartwić. Wg wytycznych IRS musisz je zapłacić za cały rok 2022 - mimo, że byłeś rezydentem tylko 4 dni to z punktu podatkowego byłeś rezydentem USA za cały rok 2022. (poprawka -> nie koniecznie zapłacić, ale przynajmniej zgłosić)

Ze strony IRS (https://www.irs.gov/individuals/international-taxpayers/tax-information-and-responsibilities-for-new-immigrants-to-the-united-states):
In general, when you initially obtain a green card, your residency starting date is the first day in the calendar year on which you are present in the United States as a lawful permanent resident (the date on which the United States Citizenship and Immigration Services (USCIS) officially approved your petition to become an immigrant).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 12/25/2023 at 1:18 PM, illusion said:

Dziękuję za bardzo pomocną odpowiedź. Czyli czym prędzej wchodzę na stronę stanową i rejestrują się, żeby zadeklarować income przed końcem tego roku. Mam nadzieję, że nie będzie jeszcze za późno. Chodzi o stan Delaware...