Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
32 minutes ago, danielwro said:

ja odnosze wrazenie, ze pickup to jakby mniej samochodu w samochodzie niz odpowiadajacy mu suv i przez to sa tansze, np. Tahoe vs Silverado to roznica min 10-15k na korzysc SIlverado

Wiec ja troche chyba umie w samochody i (coincidentally) wlasnie wrocilem z jazdy testowej RAM1500 (mam F150 ktory zostaje, nie pytaj po co mi kolejny).

Zakladam ze rozmawiamy o full size pick ups (F150/RAM1500/Silverado/Sierra)

Duze SUVy  (Tahoe / Suburban / Yukon / Expedition) sa body on frame i genealogicznie wywodza sie od truckow - pamietaj o tym - teraz juz mniej niz kiedys ale caly czas to jest w zasadzie dosc podobny pojazd.

Jezeli chodzi o komfort full size pick upow - one maja w wersji SuperCrew/CrewCab/jakkolwiek GM nazywa ich pelnowymiarowa kabine) tak samo komfortowe jak przecietnie wyposazony full-size SUV i maja dosc znaczaco wiecej miejsca w srodku niz przecietne SUVy (CR-V/RAV-4 czy nawet te ktore maja 3 rzedy siedzen) - trucki z "utility vehicles" przerodzily sie w "family vehicles" wiec wszystkie opcje komfortu sa dostepne za odpowiednia cene - F150 ktory mam w tej chwili (2017) ma ogrzewane/chlodzone siedzenia (z tylu tylko ogrzewane)/ Android Auto / Apple Car Play, ogrzewana kierownica, dual zone AC, panoramiczny moonroof i kilka innych mniej istotnych rzeczy - i to nie byl najwyzszy trim (Lariat).

Praktyka trucka - szczegolnie jezeli sie ma dom - jest nie do przecenienia. Jezeli kiedykolwiek zamierzasz ciagnac jakas wieksza przyczepe - zaden SUV nie bedzie tak dobry jak truck.

Wady - rozmiar - w garazu mam mniej wiecej 6in do sciany i 6 in do drzwi z tylu. Fuel economy - 22mph highway to praktyczny maks ktory mozna osiagnac jak sie bardzo chce. Zeby przestrzen bagazowa byla zamknieta potrzebujesz tonneau cover ($1k) ktora nigdy nie  jest w 100% szczelna przed deszczem. I najwieksza wada - cena. Sensowny truck to $55k+ w tej chwili (wliczajac to jakies minimalnie sensowne wnetrze bez luksow i silnik ktory nie jest bazowym V6).

Odnosnie V8 - w F150, 3.5V6 Ecoboost zjada V8 Coyote (ktory to silnik znam dosc dobrze bo mam go Mustangu) na sniadanie.

Do przewozenia rowerow to mam hitch receiver w Hyundai Elantra (ktory jest errand car) i spokojnie rack mozna na nim zalozyc.

Podsumowujac - full size pick up z kabina SuperCrew w pelni moze sluzyc jako family vehicle.

  • Like 1

Napisano
1 hour ago, katlia said:

I wcisnie do srodka blondynke. Lub "blondynke." Im bogatrzy tym mlodsza. Faceci sa bardzo predictable. 

eee ... to już szowinizm

  • Haha 1
Napisano
3 godziny temu, kzielu napisał:

Podsumowujac - full size pick up z kabina SuperCrew w pelni moze sluzyc jako family vehicle.

dzieki wielkie za elaboracik w temacie!

Tak, patrze na te z najwieksza kabina i najmniejsza paka. 

Pytajac o komfort chodzi mi glownie o zawieszenie i wyciszenie wnetrza - zwlaszcza przy wyzszych predkosciach. Nie wiem, moze bliskosc tylnej szyby (chyba czesto w ogole z jekiejs plexi) robi wiekszy halas zaraz za glowa pasazera.. 

Stricte osiagi w ogole mnie nie interesuja, tylko dzwiek V8, a jakby troszke mozna bylo zmodzic, jakis wydech z klapa to juz w ogole bylbym najszczesliwszy. Bardzo mi sie podoba nowa Tundra ale ona tylko z hybryda V6, wiec niestety odpada. 

Moj przewoz rowerow tez jest dosyc specyficzny.. to nie moze byc takie pizdniecie na pake.. Jezdza w kabinie, na kocysiu. 

Napisano

Wnętrza są bardzo ciche - niektóre mają aktywne tłumienie hałasu (na odpowiednim trimie).

Co do jazdy - to jest truck - F150 I Chevy mają stick axle z tyłu i leaf springs (nie wiem jak po polsku) , RAM z tej trójki ma najlepsze moim zdaniem zawieszenie. W F150 wymieniłem dampery na Bilsteiny i jeździ super - wcześniej też był komfortowy ale "underdamped".  Trochę to zależy od modelu bo zawieszenie, jego skok zależy od ładowności i tego czy model jest "off road".

Tundra zawsze miała swoich hardcore wielbicieli "bo to Toyota" - o nowej nic wiem mówiąc szczerze. 

Jak chcesz V8 to F150 moim zdaniem. Masa wydechow dostępnych, jest flex fuel z fabryki (E85), z tuningiem nowszych modeli był problem to Ford zakodował ECU (a konkretnie PCM).

Co do rowerów - obczaj 1 Up USA (topowy rack, używam) albo Kuat. Nawet delikatne kompozytowe ramy można przewozić bez najmniejszych problemów. Wada to jak zwykle cena.

  • Like 1
Napisano
44 minuty temu, kzielu napisał:

Wnętrza są bardzo ciche - niektóre mają aktywne tłumienie hałasu (na odpowiednim trimie).

Co do jazdy - to jest truck - F150 I Chevy mają stick axle z tyłu i leaf springs (nie wiem jak po polsku) , RAM z tej trójki ma najlepsze moim zdaniem zawieszenie. W F150 wymieniłem dampery na Bilsteiny i jeździ super - wcześniej też był komfortowy ale "underdamped".  Trochę to zależy od modelu bo zawieszenie, jego skok zależy od ładowności i tego czy model jest "off road".

Tundra zawsze miała swoich hardcore wielbicieli "bo to Toyota" - o nowej nic wiem mówiąc szczerze. 

Jak chcesz V8 to F150 moim zdaniem. Masa wydechow dostępnych, jest flex fuel z fabryki (E85), z tuningiem nowszych modeli był problem to Ford zakodował ECU (a konkretnie PCM).

Co do rowerów - obczaj 1 Up USA (topowy rack, używam) albo Kuat. Nawet delikatne kompozytowe ramy można przewozić bez najmniejszych problemów. Wada to jak zwykle cena.

dzieki raz jeszcze.

w takim razie zawezam skupienie do - F150 Tremor 5.0 vs RAM Rebel 5.7..

 

  • Like 1
Napisano
10 minutes ago, danielwro said:

dzieki raz jeszcze.

w takim razie zawezam skupienie do - F150 Tremor 5.0 vs RAM Rebel 5.7..

 

Tremora pewnie bedziesz musial zamowic bo ciezko znalezc u dealera (teraz to w zasadzie nie ma niczego jak to mawial Kononowicz) - jezeli zdecydujesz sie na F150 i nie potrzebujesz go od reki (albo zlozysz custom order) - jezeli zostaniesz czlonkiem Mustang Club of America (~$60 zdaje sie), jeden z benefitow to dostepnosc X-Plan u Forda (czyli cena invoice +$200 dealer fee  - dla przykladu -  ze strony X-planu -  (model / MSRP / X-plan price)

  Tremor? $60,970 $57,209

jedyny drobny problem jest taki ze w tej chwili (kiedys tak nie bylo) trzeba byc czlonkiem MCA 90 dni zeby moc wygenerowac pin dla X-planu. Bottom line - jezeli zamawiasz albo kupujesz za jakis czas - warto (dealer musi tez uznawac x-plan - kiedys wszyscy musieli, teraz niekoniecznie).

 

  • Like 1
Napisano
50 minutes ago, danielwro said:
US MCA Standard Membership 
MCA Digital Membership
International MCA Standard Membership 

obojetnie ktory?

Sprawdź - gdzieś tam to mają opisane - o ile dobrze pamiętam tylko Standard i Digital się kwalifikują. Strona mca akurat jest down.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...