Jump to content

Jak wyglada praca w USA?

FOGO

Recommended Posts

Witam mam takie luźne pytanie :) czy Obecny rynek pracy w USA jest mocno chłonny jeżeli chodzi o pracownikow? Tzn czy jest możliwość przebierania w ofertach pracy i pracodawcom zależy *mimo wszystko na pracowniku tak jak w Polsce? Mam tu na myśli taką sytuację - ktoś przylatuje legalnie do USA (nie wnikamy w jaki sposób bo nie to jest tu pytaniem i problemem) i nie jest ani lekarzem ani z branży IT.. czyli najbardziej uniwersalne branże. Ale jest np. Księgowym, Inżynierem budownictwa, prawnikiem, architektem itp gdzie w Polsce są to zawody opierające się na innych przepisach, regulacjach i normach, dodatkowo dyplomy uczelni z Polski nie są często respektowane. Czy takim osobom pozostaje tylko robota fizyczna? Jak to wyglada? Patrzę na to przez pryzmat np. swojej osoby gdzie jestem księgowym. W Polsce są zupełnie inne regulacje dot księgowości - pracuje się na innych standardach. Czy takiej osobie pozostaje tylko - konstrakszyn? Skoro doświadczenia w przepisach amerykańskich nie ma, dyplom jest niczym :-). Może ktoś wytłumaczyć jak to wyglada? Np u nas w Polsce w związku z deficytem ludzi do pracy można praktycznie skakać po stanowiskach a pracodawca stara się zatrzymać pracownika „bo nie ma ludzi do pracy„.

14 minut temu, FOGO napisał:

Ale jest np. Księgowym, Inżynierem budownictwa, prawnikiem, architektem itp gdzie w Polsce są to zawody opierające się na innych przepisach, regulacjach i normach, dodatkowo dyplomy uczelni z Polski nie są często respektowane. Czy takim osobom pozostaje tylko robota fizyczna?

Dokladnie tak sie moze zdarzyc. Mam kolege, ktory zaczynal od sprzatania a dzis ma kancelarie adwokacka.

Kilkanascie minut pisalem o tym w innym watku. Czaem trzeba schowac dyplom do kieszeni, zawinac rekawy i pracowac bo inaczej w lodowce zostanie tylko szron i swiatlo. Taki bywa czasem los imigranta.