Skocz do zawartości

Wyjazd na Kubę a wjazd do usa


FOGO

Rekomendowane odpowiedzi

Hej pilnie potrzebuje pomocy osób, które są w temacie.. planuje wylot na Kubę na ferie zimowe. Czy w jakiś sposób może to wpłynąć na mój wjazd późniejszy do USA? Słyszałem ze będę wykluczony z ruchu bezwizowego (ktoś wie na jak długo? Nie sugerując się Anna mucha ;-)) czy mogę mieć problemy z wyrobienie później wizy turystycznej? I ostatnie pytanie.. jestem teraz w loterii zielona karta wiem ze to byłby cud gdybym się załapał ale czy ten wyjazd może spowodować ze wypadne z GC jeżeli zostanę wylosowany? Np dostanę odmowę ? 3 pytanie jest trochę wróżeniem z fusów ale dwa pierwsze to dla mnie realny problem. 
 

Bardzo dziękuje za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą Kubą to niezły bałagan jest. PDT na tydzień przed opuszczeniem Białego Domu wpisał ją na listę krajów wspierających terroryzm, aczkolwiek zabrakło rozporządzeń wykonawczych aby uaktualnić pytania na ESTA (tak więc tam nikt się o Kubę nie pyta). Ale jak wylądujesz na granicy USA ze stempelkiem z Kuby w paszporcie i autoryzacją ESTA zostaniesz zawrócony. Jednakże jak zmienisz paszport to zapewne nikt cię nie zapyta czy aby w przeszłości byłeś na Kubie. Oczywiście ktoś w administracji może pójść po rozum do głowy i dopisać Kubę w pytaniu gdzie wymienia się "Iraq, Syria, Iran, Sudan, Libya, Somalia or Yemen" wówczas kłamstwo może mieć dużo większe reperkusje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minutes ago, mcpear said:

Ale jak wylądujesz na granicy USA ze stempelkiem z Kuby w paszporcie i autoryzacją ESTA zostaniesz zawrócony.