Skocz do zawartości

Czy warto wyjechać do USA (edycja 2024)


Rekomendowane odpowiedzi

33 minutes ago, kzielu said:

to taki troche zarcik, troche sarkazm - z jakiegos powodu czesc spoleczenstwa widzi EVs jako zamach na ich wolnosc (jako przy okazji kochaja aktualna wersje Muska - troche sie to nie zgadza ale ta czesc spoleczenstwa to czolowka swiatowa w mental gymnastics). 

Troche Teslami roznymi jezdzilem - sa spoko. Rozwazylbym aktualny M3P (ten co wlasnie wypuscili) ale nie kwalifikuje sie na federal tax credit. Przez chwile rozwazalem F150 Lightning, szczegolnie ze mozna go kupic $20k ponizej MSRP (a Fordy moga uzywac sieci Tesli).

Ja EV nie widzę jako zamachu na "wolność" ale tez jestem trochę skeptyczny. Tesla mnie interesuje ale inne EVs juz nie. Dopóki siec ładowania nie będzie naprawdę rozpowszechniona to marnie to widzę. Cenowo większość EVs to drogie zabawki. Plus niedługo stany będą wprowadzać use tax, bo skoro ni biorą benzyny, nie ma taxu z paliwa na drogi. Wiec niedługo właściciele EVs będą musieli się dokładać i to może być dla nich zaskoczeniem jak przy odnowieniu rejestracji będą musieli zapłacić dodatkowe kilkaset dolarów. Ale główna rzecz powoduje ze przynajmniej w tej chwili pełna elektryfikacja pojazdów nie ma szans to nasz power grid, on po porostu tego nie wytrzyma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankowałem wczoraj czego nie cierpię robić bo uważam że te 10 minut to strata czasu. Gdy pomyślę sobie o spędzeniu znacznie dłuższego czasu na ładowanie EV to już jestem na NIE.

Poza tym, koszty. Wszyscy się cieszą bo EV są wciąż nowe i nikt nie liczy spadku wartości w momencie gdy bateryjka będzie do wymiany.

Dotyczy to także ubezpieczenia, naprawy pokolizyjne bywają naprawdę kosztowne, nie zapłacą ich z własnej kieszeni towarzystwa ubezpieczeniowe.

Także bardzo szybko skończą się ulgi podatkowe, darmowe parkingi, jazdy buspasami, itp.

Edytowane przez andyopole
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baterie maja 8 letnia gwarancje wg. prawa federalnego, poza tym sa Tesle ktore maja kilkaset tysiecy mil.

Proponuje nie sluchac czegosc co w wiekszosci jest malo sensowna propaganda (dosc sprawnie big oil inflitruje "wolnosciowcow").

EV ma sens jak sie go laduje w domu, w dluzszych trasach wiecej czasu sie spedza w rest areas i na poslkach niz trwa ladowanie. A koszty - koszty gwaltownie spadaja, szczegolnie kupienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, kzielu napisał:

Baterie maja 8 letnia gwarancje wg. prawa federalnego

Kazda gwarancja sie kiedys konczy, tak jak zywotnosc baterii. Spalinowe auto nawet 20 letnie bedzie wciaz jezdzic reanimowane stosunkowo malym kosztem. W przypadku bateryjki to sie nie uda. Gdy padnie nada sie jeszcze czas jakis jako domowy magazyn energii a potem? Jej recycling tez tani nie bedzie.

52 minuty temu, kzielu napisał:

EV ma sens jak sie go laduje w domu

Jedynie, a gdy ktos mieszka w apt? W Europie procent posiadaczy domow jest znacznie mniejszy niz w USA.

 

56 minut temu, kzielu napisał:

w dluzszych trasach wiecej czasu sie spedza w rest areas i na poslkach niz trwa ladowanie.

Pod warunkiem ze nie ma kolejki a te bywaja ponoc spore z powody skromnej ich infrastruktury.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, kzielu said:

No ladnie, dolaczyles do tych co sa anti-freedom, anti-america i w ogole sa the worst (na Mustang forums to sa normalnie psychopaci jezeli chodzi o EVs, boomerzy jacys zwykle).

A Mach-E jest (byl) passe? Parkuje taki jeden przed przedszkolem corki. Brzydki nie jest...

Edytowane przez Xarthisius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minutes ago, andyopole said:

Kazda gwarancja sie kiedys konczy, tak jak zywotnosc baterii. Spalinowe auto nawet 20 letnie bedzie wciaz jezdzic reanimowane stosunkowo malym kosztem. W przypadku bateryjki to sie nie uda. Gdy padnie nada sie jeszcze czas jakis jako domowy magazyn energii a potem? Jej recycling tez tani nie bedzie.

Jedynie, a gdy ktos mieszka w apt? W Europie procent posiadaczy domow jest znacznie mniejszy niz w USA.

 

Pod warunkiem ze nie ma kolejki a te bywaja ponoc spore z powody skromnej ich infrastruktury.

Nie to miejsce na dyskusje ale spalinowe auta to wcale takim malym kosztem reanimowane nie sa a wszystkich tutaj ratuje powszechny brak jakichkolwiek inspekcji czegokolwiek. W przypadku czegos podobnego co jest chociaz w PL, polowa samochodow na drogach obecnie wypadla by od reki z uzytku. Na zawsze bo ten stosunkowo maly koszt by sie okazal zbyt duzy...

Takie same baterie sa w hybrydach tak przy okazji, ktore maja ta sama 8 letnia gwarancje - moj RAM1500 to "mild" hybrid z mala bateria hybrydowa, natomiast drugi to F150 Powerboost ktory jest pelnowartoscia hybryda z bateria mniej wiecej 1/3 wielkosci tych w mniejszych EVs. Jakos hybrydy specjalnie ludzi nie martwia a o Toyoty sie ludzie zabijaja (sprobuj kupic Siene od reki, lol). W PL EVs jak na miasto to jest sporo a Warszawski ZTM jezdzi elektrycznymi autobusami. Jak sie chce to mozna, tylko trzeba byc chociaz minimalnie byc glass half full i nie czytac glupot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minutes ago, Xarthisius said:

A Mach-E jest (byl) passe? Parkuje taki jeden przed przedszkolem corki. Brzydki nie jest...

Mach-E zbiera swietne oceny i ogolnie jest bardzo dobry a najwiecej maja o nim do powiedzenia Ci ktorzy nim nie jezdzili - natomiast Mustang "fans" (z czego wiekszosc to mistrzowie od cosmetic mods albo inni idioci) uwazaja ze nazwanie elektrycznego crossovera Mustang to co najmniej felony za ktore powinien ktos pojsc do wiezienia - pomijajac takie fundamentalne zaady dzialania swiata jak marketing....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, kzielu napisał:

Nie to miejsce na dyskusje ale spalinowe auta to wcale takim malym kosztem reanimowane nie sa a wszystkich tutaj ratuje powszechny brak jakichkolwiek inspekcji czegokolwiek.

Nie wiem jak jest w innych stanach ale w OR inspekcji nie ma zadnej a specjalnych samochodowych trupow na drogach raczej nie widze. Wydaje mi sie ze znacznie wiecej ich jezdzi w Polsce. Polska chyba jest w europejskiej czolowce jesli chodzi o srednia wieku jezdzacych samochodow osobowych.

 

34 minuty temu, kzielu napisał:

Warszawski ZTM jezdzi elektrycznymi autobusami.

Tak, jezdzi. Natomiast czytalem chyba w GW, ktorej za przeciwnika EV raczej nie mozna uwazac ze w Slaskich autobusach miejskich przyszedl czas wymiany baterii i wg kalkulacji ta wymiana jest po prostu nieoplacalna. Kupili autobusy tanio bo z jakas dotacja z UE ale do nowych bateryjek juz dorzucic sie nikt nie chce.

34 minuty temu, kzielu napisał:

Jak sie chce to mozna, tylko trzeba byc chociaz minimalnie byc glass half full i nie czytac glupot.

Ja nie jestem przeciwnikiem zadnych nowinek, mozna powiedziec ze nawet moge sie uwazac za ich entuzjaste ale poki co ten segment potrzebuje jeszcze duzo czasu na dorownanie autom spalinowym w aspektach "przyjaznosci" dla uzytkownika.

Nie podoba mi sie ten nacisk na stosowanie nie do konca dopracowanych technologii.  Niech na razie testuja je ludzie zamozni.

Taka klasyczna hybryde jak ma chocby Prius sam mam zamiar kupic ale ten samochod nie stanie mi  gdzies w lesie, z dala od cywilizacji z powodu rozladowanej bateryjki. No i jej wymiana nie spowoduje upadku domowego budzetu.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...