Jump to content
pnau84

Wasze Wizyty W Konsulacie W Tym Roku :)

Recommended Posts

Hej wszystkim,

od dość dawna obserwuję forum, ale dopiero teraz postanowiłam się zarejestrować - głównie po to, żeby podziękować za wszelkie wskazówki i informacje, jakie tutaj znalazłam.

Dzięki Wam bez problemu wypełniłam wniosek, poszłam na rozmowę niemal bez stresu, z uśmiechem na twarzy i dużą nadzieją na pozytywny wynik, no i się udało - dostałam promesę (B1/B2) na 10 lat, tak samo mój chłopak (wybieramy się we wrześniu do Kalifornii i okolic, jesteśmy niedługo po studiach, pracujemy; ja lecę pierwszy raz do Stanów, on był 5 czy 6 razy już - za każdym razem krótkie pobyty czysto turystyczne plus odwiedziny u rodziny).

Staraliśmy się o wizy oddzielnie w odstępie tygodniowym, w Krakowie - oboje trafiliśmy zupełnym przypadkiem na tę samą panią w okienku i mamy bardzo pozytywne wrażenia. Pytania standardowe, więc nie będę się na ten temat rozpisywać. Ogólnie polecam, tak jak tutejsi bywalcy, uśmiech, luz i szczerość i jeśli się nie ma nic na sumieniu względem prawa amerykańskiego, to w większości wypadków powinno być dobrze - z tego co widziałam faktycznie większość osób wychodziła bez paszportów i z uśmiechem na twarzy.

Jeszcze raz dziękuję i życzę powodzenia kolejnym ubiegającym się o wizy:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja byłem dzisiaj w ambasadzie w Warszawie. Miałem umówione spotkanie na 10.30 jednak przyjechałem do Warszawy o 6.30 rano i przed ambasadą byłem około 6.50. Gdy stałem przed wejściem pracowniczka ambasady, która przyszła do pracy spytała mnie na ulicy czy przyszedłem po wizę. Odpowiedziałem, że tak ale, że mam spotkanie o 10.30. Ona powiedziała, że to nie jest ważne i za 10 minut mnie wpuści. Byłem pierwszy, dopiero po kilku minutach pojawiły się następne osoby. W portierni zostawiłem telefon i pendrive, plecak przeszedł kontrolę i wszedłem dalej. Czekaliśmy około15-20 minut w przejściu i otworzono nam następne drzwi. Tam sprawdzono dokumenty i po 15 minutach wpuszczono nas na sam dół, gdzie w okienkach pobierano odciski palców i sprawdzano dokumenty. Dostałem numerek 001 i kilka minut po 8.00 wyświetlił się numer i podszedłem do okienka. Konsul rozpoczął rozmowę po polsku i tak kontynuowaliśmy. Zapytał mnie w jakim celu jadę, w jakie miejsce, do kogo, na jak długo i czy mam rodzinę w stanach(powiedziałem że nie). Następnie spytał kto finansuje mój wyjazd, odpowiedziałem, że rodzice i zapytał gdzie pracują. Odpowiedziałem, zapytał jeszcze o studia, kiedy kończę i gdzie zamierzam pracować. Odpowiedziałem, że w przyszłym roku. Kiedy zobaczyłem, że konsul bierze do ręki druk dhl i nakleja naklejke z numerem wiedziałem, że wiza zostanie przyznana. Na koniec powiedział, że wiza na 10 lat z możliwością wielokrotnego wjazdu. I to by było na tyle.

Zaraz po mnie była kobieta, około 30-40 lat i chciała jechać do córki(Pani konsul spytała, czy córka jest nielegalnie, ona odpowiedziała, że była ale wyszła za mąż i jest teraz legalnie). Mimo tego odrzucono jej wniosek i nie przyznano wizy.

Jak macie jakieś pytania to chętnie odpowiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam pytanie. Rok temu byłam na work and travel w stanach, posiadam wiec social security nr. Teraz w trakcie wypelniania wniosku o nowa wize poproszono mnie rowniez o podanie us taxpayer nr. niestety nie moge go znalezc. Czy ktos bylby na tyle pomocny i powiedzial w jakim dokumencie i gdzie moge go znalezc? dziekuje i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam pytanie. Rok temu byłam na work and travel w stanach, posiadam wiec social security nr. Teraz w trakcie wypelniania wniosku o nowa wize poproszono mnie rowniez o podanie us taxpayer nr. niestety nie moge go znalezc. Czy ktos bylby na tyle pomocny i powiedzial w jakim dokumencie i gdzie moge go znalezc? dziekuje i pozdrawiam

z mojej instrucji wizowej z ubiegłego roku, którą otrzymałam od CCUSA:

US Social Security Number – odpowiedź Does Not Apply lub numer SSN

US Tax Payer Number – odpowiedź Does Not Apply

wynika z tego, że nie mamy tego numeru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, ale po paru miesiacach pracy mam juz ten numer, teraz wypelniam wniosek o nowa wize, i podalam juz social security, brakuje jedynie taxpayer nr, nie wiem gdzie go znalezc :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz SSN to nie masz tax payer number - ITIN jest dla tych co im sie SSN nie nalezy ale musza sie rozliczac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, ale po paru miesiacach pracy mam juz ten numer, teraz wypelniam wniosek o nowa wize, i podalam juz social security, brakuje jedynie taxpayer nr, nie wiem gdzie go znalezc :(

no ale instrukcja była i dla tych, którzy nie byli nigdy w usa, jak i dla posiadaczy SNN, którzy w stanach pracowali, więc skoro przy US Tax Payer Number jest jedynie does not apply, to znaczy, że go nie mamy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...