Skocz do zawartości

International Experience Canada Na Rok 2013


sly6

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tyś
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

No więc tak, wygląda na to, że w 2 etapie wchodzi się na stronę http://www.cic.gc.ca...ometocanada.asp i wypełnia ankietę, na podstawie odpowiedzi system przekazuje Ci możliwe opcje pracy tymczasowej. Wybiera się IEC i następnie otrzymuje tzw. "personal checklist code" (12 znaków). Trzeba go wpisać jak się już zaaplikuje on-line (do tego jeszcze nie doszłam). Otrzymuje się też wykaz dokumentów, które należy przygotować, czyli:

- IMM1295 Application Form

- Additional Family Information IMM5645

- IEC Conditional Acceptance Letter

- CV/Resume

- Passport or travel document

- Digital Photo

- Police Certificate

- Family Information Form IMM5707

Jak na razie wypełniam formularz IMM1295 czyli Application for work permit made outside of Canada (trzeba mieć w tym celu zainstalowaną najnowszą wersję PDF Reader)

W 1-szym punkcie tego formularza należy podać numer UCI (wyczytałam, że jest to Universal Client identification number i ma mieć 8 znaków, ale chyba jeszcze na tym etapie się go nie dostaje). Generalnie są tu podstawowe informacje do podania, ale występują też pytania o potencjalnego pracodawcę, zawód jaki będzie się wykonywać, miejsce pobytu, itp. Trzeba też podać swoje wykształcenie i 3 ostatnich pracodawców. Próbawałam szukać przykładowo wypełnionego kwestionariusza, ale na razie nie znalazłam.

A tutaj jest instrukcja krok po kroku odnośnie całej aplikacji

http://www.cic.gc.ca/english/information/applications/guides/5487ETOC.asp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko dzieki za pomocny post. Napisz proszę jeszcze tylko czy te dokumenty także zamieszczamy online w postaci skanów (ewentualnie wypełnione na kompie) czy tutaj trzeba coś wysyłać pocztą?

I jeszcze pytanko. Gdzie można ściągnąć IMM1295, IMM5645 i IMM5707? Może możnaby te formularze już wczesniej wypełnić, żeby potem szybko poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dodatkowych informacji odnosnie dokumentów, które pojawiły się po założeniu konta MyCiC

Upload your documents

Here are some guidelines for your documents:

  • Your form(s) and document(s) must be in an electronic format.
  • You do not need to sign your application form by hand if you submit your application form online. You will be asked to provide a digital signature once you are ready to transmit your documents to CIC.
  • One file will be allowed per document type. For example, if you are asked to provide multiple pages of your passport, you must scan and save all pages as one file.
  • You will be required to upload every requested form and document. You will not be able to proceed to the next steps until you upload every form/document.
  • A "help" feature provides you with more information about each form/document. The help text will appear below the list of documents.
  • The maximum size for each file is 4 MB (four megabytes). We accept these file formats:
    • PDF (Portable Document)
    • JPG, TIFF, or PNG (Image)
    • DOC or DOCX (Microsoft Word document.

Trochę mnie niepokoi podpis elektroniczny, nie wiem na jakiej zasadzie to działa.

I jeszcze pojawiło się coś o opłatach

Step 4: Pay your fees

After you have electronically signed your application, you will be asked to pay your fees. Your fees must be made with a credit card. You will be required to provide credit card information to complete your payment. We accept Visa, MasterCard, American Express and certain prepaid credit cards.

Once you have paid your fee, your application will be automatically submitted to Citizenship and Immigration Canada (CIC) and you will receive a confirmation page. You should print this page for your records.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie wygląda za dobrze jeżeli będzie jeszcze jedna opłata :-)

Co do elektronicznego podpisu to też nie wiem za bardzo jak to działa. Może kliknięcie tego validate na formach już poprostu wystarcza za podpis. Albo fakt, że dokumenty będą na naszym własnym koncie? Nie wiem.

A swoją drogą robię przymiarkę do IMM1295 i tam jest punkt gdzie trzeba wpisać pracodawców z ostatnich 10 lat. Sa 3 miejsca a ja pracodawców przez ostatnie 10 lat miałem z 8. Nie wiecie może jak to wygląda? Mam tam wypełnić tyle ile dam radę czy dodawać jakieś kartki ew. CV (chociaż tam znowu mam tylko wybrane doświadczenie zawodowe, niektórych nieistotnych pomijałem)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...