Skocz do zawartości

Przeprowadzka do USA - Pytania


JackMagda

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim,

Ja i moja żona obecnie mieszkamy w Dubaju w Emiratach Arabskich. Niestety Dubaj nie jest miejscem, w którym można osiąść na stałe, dlatego pojawił się plan, aby przenieść się do USA i tam zacząć zapuszczać korzenie.

Moja żona pracuje jako Cabin Crew/ Flight Attandant dla lini lotniczych Emirates a ja jestem dyplomowanym Grafikiem Projektantem /Art Directorem w Dubajskiej agencji reklamowej.

Przeszukaliśmy trochę informacji w necie na temat sponsoringu, zielonych kart ect., ale nie mamy jednoznacznych odpowiedzi -dlatego tu piszę, bo to forum wydaje się najbardziej wiarygodne. Proszę, abyście udzielili nam jakiś informacji - w jaki sposób moglibyśmy się przenieść do USA na stałe. Temat loterii wiz jest już przeniesiony na 2019 rok wiec pozostaje nam tylko sponsoring.
1) Jakie mamy szanse dostania wiz sponsorskich w naszych profesjach?
2) Czy są jakieś firmy, które legalnie organizują sponsoring?
3) Czy są jeszcze jakieś "sposoby" na dostanie pozwoleń o prace w USA?
4) Czy każda firma może złożyć wniosek do urzędu o wizę sponsorską (dla pracownika spoza USA)czy tylko duże korporacje?
5) Czy znacie i możecie polecić jakieś kancelarie prawne w US, które zajmują się organizowaniem wiz sponsorskich?

Z góry dziękuję za wszelkie informacje i pomoc. Proszę też pisać na priv.

Napisano
11 minut temu, JackMagda napisał:

Cześć wszystkim,

Ja i moja żona obecnie mieszkamy w Dubaju w Emiratach Arabskich. Niestety Dubaj nie jest miejscem, w którym można osiąść na stałe, dlatego pojawił się plan, aby przenieść się do USA i tam zacząć zapuszczać korzenie.

Moja żona pracuje jako Cabin Crew/ Flight Attandant dla lini lotniczych Emirates a ja jestem dyplomowanym Grafikiem Projektantem /Art Directorem w Dubajskiej agencji reklamowej.

Przeszukaliśmy trochę informacji w necie na temat sponsoringu, zielonych kart ect., ale nie mamy jednoznacznych odpowiedzi -dlatego tu piszę, bo to forum wydaje się najbardziej wiarygodne. Proszę, abyście udzielili nam jakiś informacji - w jaki sposób moglibyśmy się przenieść do USA na stałe. Temat loterii wiz jest już przeniesiony na 2019 rok wiec pozostaje nam tylko sponsoring.
1) Jakie mamy szanse dostania wiz sponsorskich w naszych profesjach?
2) Czy są jakieś firmy, które legalnie organizują sponsoring?
3) Czy są jeszcze jakieś "sposoby" na dostanie pozwoleń o prace w USA?
4) Czy każda firma może złożyć wniosek do urzędu o wizę sponsorską (dla pracownika spoza USA)czy tylko duże korporacje?
5) Czy znacie i możecie polecić jakieś kancelarie prawne w US, które zajmują się organizowaniem wiz sponsorskich?

Z góry dziękuję za wszelkie informacje i pomoc. Proszę też pisać na priv.

1. Tak

2. Zasadniczo nie - uproszczenie ale dosc zgodne z prawda.

3. Zrob troche rozeznania bo pytanie jest slabe. Masz wizy pracownicze - tymczasowe, sponsorowane przez pracodawcow i masz rezydencje (zielona karte) - ta druga moze byc sponsorowana przez pracodawce, mozna dostac ja w loterii lub przez rodzine.

4. Kazda ale malo ktora bedzie chciala bo wiaze sie to z kosztami, wysylaniem petycji, wynajmowaniem prawnika itd.

5. Jest ich mase. Tyle ze wynajmuje je pracodawca wiec Tobie sa do niczego nie potrzebne. Moja firma uzywa Fragomen z NYC, proponuje nie pytac o koszty (jakbys wpadl na taki pomysl) bo spadniesz z krzesla.

Napisano

Jako cabin crew to raczej bez szans. Sama swojego czasu aplikowalam do Delty/AA i Southwest i przegladalam mnostwo innych lini i kazda w opisie stanowiska i wymagan ma punkt dotyczacy wymagania pozwolenia na prace. Poza tym jak maja proces aplikacji to zainteresowanie jest tak ogromne, ze na prawde nie ma potrzeby sciagania kogos na sponsoring. ;) 

Napisano

Poza tym, to jest cholernie ciezka praca a pieniadze wcale nie takie rewelacyjne. Z tym zwiedzaniem to tez bajki. Samoloty teraz nie stoja po kilka dni na zagranicznych lotniskach. Stewardessy poprawia makijaz, przymiota troche smieci I frruuu nazad. albo co gorsza w drugi koniec USA. Bywa ze przez tydzien nie moga wrocic do domu.

Napisano
2 minuty temu, kzielu napisał:

No I te najmniej doświadczone latają na CRJach za grosze....

Ale i roboty mniej, saszetka fistaszkow na pasażerski  łeb...:D potem z workiem na smieci runda i po robocie.

Napisano
15 hours ago, ilon said:

Jako cabin crew to raczej bez szans. Sama swojego czasu aplikowalam do Delty/AA i Southwest i przegladalam mnostwo innych lini i kazda w opisie stanowiska i wymagan ma punkt dotyczacy wymagania pozwolenia na prace. Poza tym jak maja proces aplikacji to zainteresowanie jest tak ogromne, ze na prawde nie ma potrzeby sciagania kogos na sponsoring. ;) 

Ilon, zmieniłaś fotkę? Przepraszam za offtop :P 

Napisano
9 godzin temu, andyopole napisał:

Ale i roboty mniej, saszetka fistaszkow na pasażerski  łeb...:D potem z workiem na smieci runda i po robocie.

Ale co to za robota... Mnie skręca jak CRJem jako pax muszę lecieć, a co dopiero pracować w tymże...

Napisano
2 hours ago, kzielu said:

Ale co to za robota... Mnie skręca jak CRJem jako pax muszę lecieć, a co dopiero pracować w tymże...

Czemu? Jak lot trwa z jakas godzine to jak dla mnie nawet lepiej leciec CRJem. Mniej ludzi i wszystko trwa krocej.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...