Skocz do zawartości

junkiem po dzikim zachodzie


Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich,
zaczne od tego, ze w temacie "ameryka" jestem zielony.
to znaczy wiem tyle, ze na el capie sa fajne drogi wspinaczkowe, ze korczak-ziolkowski wydlubal szalonego konia (no, niecalego) za pomoca dynamitu, ze wielki kanion nie jest jedynym ciekawym miejscem na zachodzie, bo jest jeszcze chocby big bend czy skamienialy las, ze west point jest na wschodnim wybrzezu i zaprojektowal ja kosciuszko, a jak bylem maly to czytalem "zloto gor czarnych" i robilem sobie luki z wierzbowych witek, no i oczywiscie namietnie ogladalem johna wayne'a.
ale juesejska papierkologia i przepisy to dla mnie czarna magia (nie tyko zreszta juesejska).
przy czym moj angielski-amerykanski jest dosc slaby (z angolem czy hindusem sie dogadam, gorzej z amerykancem). w sprawach codziennych typu jak kupic ogorki w warzywniaku - ok, ale jak mam gadac o dokumentach z urzednikami itp. to leze.

i tera co i jak:
- brak ssn i raczej brak czasu na zabawe w to,
- brak prawa jazdy usa (polskie mam od xx-lat, max. znizek oc, o ile to ma znaczenie, kartoteka czysta, mam tez wazne miedzynarodowe) i raczej j.w.,
- stany do obskoczenia: nm, ar, co, ut, wy, mo, id, wa, or, ne, ca czyli generalnie petla po calym zachodzie (parki, ale tak naprawde chcialbym pojezdzic nie tylko po parkach, bo z doswiadczenia wiem, ze nawet dosc blisko miejsc obleganych przez tlumy sa miejsca, gdzie nikt nie zaglada - i tam sie bede chcial powloczyc),
- start i koniec w nowym meksyku (wiec jak co, to tutaj wszystkie zabawy organizacyjne),
- czas akcji ok. 2 miesiace (max. 3, zalezy od samolotu tam i nazad),