omikron Napisano 19 Kwietnia 2020 Zgłoś Napisano 19 Kwietnia 2020 Dzień dobry, Od listopada zeszłego roku wraz z żoną jestem posiadaczem zielonej karty. Do tej pory mieszkam i prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą w Polsce. Do Stanów miałem wyjechać niebawem, ale cała sytuacja z epidemią pokrzyżowała nieco te plany. Tak czy inaczej, zacząłem przypatrywać się obowiązkom podatkowym w USA i pojawia się tu pytanie - czy jako osoba prowadząca działalność i płacąca podatki w Polsce muszę też zapłacić 15.3% self employment tax w Stanach?