Skocz do zawartości

Wyjazd z DV Lottery z rodziną - start w USA i koszty


kenadams

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
58 minutes ago, katarzyna_gawor said:

Pytania całkowicie ogólne: jak w praktyce wygląda zakaz zostawiania dzieci samych w domu? Faktycznie sąsiedzi dzwonią, wracasz z zakupów i już czeka na Ciebie policja? Polecacie korzystać z pomocy Au Pair przy dzieciach, czy odradzacie? 

Rozni sie od stanu do stanu. Tak, jezeli ktos sie obawia ze dziecko jest w niebezpieczenstwie, policja przyjedzie. Pomoc Au Pair moze byc dobra, moze byc nie dobra - zupelnie zalezy od danej osoby i programu. Dodam, program Au Pair NIE jest tani.  

  • Odpowiedzi 115
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź
Napisano

To może inne pytanie, skoro wygląda na to że jest taki problem z kupnem samochodu:
Czy wie ktoś ile (pi razy oko) mogłby wynieść transport i wszystkie opłaty związane ze sprowadzeniem samochodu do USA? Oczywiście pogooglam, ale może ktoś przez to przechodził i są też jakieś trudności o których nie wiem.

Napisano
1 godzinę temu, mcpear napisał:

Na całym placu (ogromny parking - 2 razy taki jak pod IKEA w Jankach) stał ... jeden nowy samochód (JEDEN!!

Mnie się chyba udało z kupnem auta w lipcu po cenie uzgodnionej w marcu. Jeszcze przed tym całym wariactwem. 

Napisano
13 minut temu, kenadams napisał:

To może inne pytanie, skoro wygląda na to że jest taki problem z kupnem samochodu:
Czy wie ktoś ile (pi razy oko) mogłby wynieść transport i wszystkie opłaty związane ze sprowadzeniem samochodu do USA? Oczywiście pogooglam, ale może ktoś przez to przechodził i są też jakieś trudności o których nie wiem.

Wg mnie, nie ma sensu. Każde auto tutaj kupisz bez problemu. Najlepiej za gotówkę. Na kredyt będzie drożej. 

Napisano
1 hour ago, katarzyna_gawor said:

 Mam tak samo ! B) Dzięki za wątek. 

Plus oprócz tych wszystkich opłat wymienionych na początku ile na osobę należy wykazać na wyciągu z konta na rozmowie w ambasadzie?

To jest totalnie uznaniowe, dla jednego konsula może wystarczyć 10K USD, a dla innego 50K USD to będzie za mało. AFAIK w Warszawie za często o to nie pytają.

BTW. Jak chcesz mieć pewność i masz kogoś krewnego/znajomego w USA kto byłby skory Ci pomóc, to jest taki dokument I-134 zwany Affidavit of Support, który wypełnia poręczyciel w USA, wpisując swoje zarobki i jeśli kwota podzielona na wszystkie osoby imigrujące z Tobą plus wszystkie osoby w domostwie poręczyciela jest powyżej poverty threshold (federalnie ustanawianym chyba na każdy rok), to AFAIK z automatu wystarcza w ambasadzie żeby przejść ewentualne pytania dt. public charge. Ten dokument nie jest wiążący prawnie, więc to bardziej takie "moralne zobowiązanie".

Napisano
3 minutes ago, kenadams said:

Ten dokument nie jest wiążący prawnie, więc to bardziej takie "moralne zobowiązanie".

Umm. Jestem przekonana ze jest jak najbardziej prawnie wiazacy dokument... 

Napisano
29 minutes ago, Roelka v.2 said:

Umm. Jestem przekonana ze jest jak najbardziej prawnie wiazacy dokument... 

Z tego co wiem są dwie wersje Affidavit of Support:

  • I-864 dla wiz imigracyjnych sponsorowanych, który jest prawnie wiążący,
  • I-134 dla wiz niesponsorowanych, który nie jest prawnie wiążący. Wiza z DV jest 'self-sponsored' więc ten dokument jest właściwy dla niej :-) 
Napisano
56 minutes ago, kenadams said:

To może inne pytanie, skoro wygląda na to że jest taki problem z kupnem samochodu:
Czy wie ktoś ile (pi razy oko) mogłby wynieść transport i wszystkie opłaty związane ze sprowadzeniem samochodu do USA? Oczywiście pogooglam, ale może ktoś przez to przechodził i są też jakieś trudności o których nie wiem.

Są trudności - nie zarejestrujesz samochodu młodszego niż 25 lat. 

Napisano
2 hours ago, kenadams said:


Nie ukrywam, że trochę mnie to martwi bo liczyłem raczej na zakup używanego samochodu. Jak wyglada sytuacja z nowymi, też jest bańka?
BTW. dziękuję wszystkim za odpowiedzi, bardzo przydatne informacje. Trochę pesymistyczne, ale takich właśnie potrzebuję teraz, żeby się nie rozczarować a ew. miło zaskoczyć emoji1.png

Nowych po prostu nie ma (chip shortage - niby powinien się skończyc ale jakoś się. Ie kończy). Tzw market adjustment kiedyś istniał praktycznie tylko dla samochodów specjalnych (Shelby Mustangs, Vette, GT modele 911), w tej chwili praktycznie wszystko ma market adjustment ponad MSRP aczkolwiek jak dobrze poszukasz to znajdziesz po MSRP - ale ogólnie jest słabo - ale to w nieskończoność trwać nie będzie, w połowie roku powinno być lepiej.

Dealerzy to największe lajzy (większe to tylko defense lawyers) więc korzystają z sytuacji.

Napisano
1 hour ago, Roelka v.2 said:

Umm. Jestem przekonana ze jest jak najbardziej prawnie wiazacy dokument... 

To bardziej o to chodzi kto i jak te pieniadze moze odzyskac. Z I-134 "zyranta" moze pozwac na drodze sadowej tylko agencja rzadowa, w celu odzyskania srodkow z public benefits. Prawnicy sie do dzis spieraja czy i-134 ma szanse przetrwac argumentacje sadowa. A spieraja sie bo taki pozew jeszcze sie nie zdarzyl (przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo).

Z kolei, I-864 jest enforceable nie tylko przez rzad, ale takze przez osobe dla ktorej ten formularz wypisujesz. Jak imigrant np. straci prace moze Cie pozwac o wyrownanie swojego poziomu zycia do 125% granicy ubostwa do czego sie zoobowiazalas. 

https://fam.state.gov/fam/09FAM/09FAM030208.html#M302_8_2_B_2  (9 FAM 302.8-2(B)(2)(f)(3)(a))

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...