Skocz do zawartości

Pytanie Odnośnie Lotu


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej chciałem jeszcze raz się poradzić :)

Stoje przed zakupem walizki, ze stron internetowych dowiedziałem się że

British Air. (mam lot na odcinku Waw - Londyn) obowiazuje walizka o wymiarach : 90 x 75 x 43

Virgin Atlantic (lot na oddcinku Londyn - NYC) obowiązuje walizka aby w totalu nie przekraczała 157

WestJet (lot na oddcinku NYC -Torronrto - Winnipeg) obowiązuje walizka aby w totalu nie przekraczała 157

chciałbym kupić walizkę firmy American Tourister :

wymiary z wystającymi elementami: 75x54x27cm

wymiary bryły: 71x52x26cm

wychodzi na to, że nie zmieszcze na pierwszym odcinku lotu.

Jak to wygląda w praktyce, ryzykować ? Co w przypadku kiedy zobaczą, że walizka ma "złe" wymiary - dopłata ? Ile ?

Sorki za może głupie pytania, ale wolałbym się nie stresować już w czasie podrózy :)

  • Odpowiedzi 29
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź
Napisano

Raczej, nie będą robić problemu bo to nie tanie linie lotnicze. Mam walizkę nie mieszczącą się w wymiarach i dla normalnych linii ważna była waga nie wymiary.

Szczegóły co do dopłaty za nadbagaż masz zawarte w informacjach dołączonych do biletu jakie opłaty obowiązują u danego przewoźnika.

Napisano

Wlasnie jutro wylatam do Polski na Targi. Mam dwie walizki, wielkie prawie tak jak ja (jesli postawic jedna na drugiej. Oprocz tego carry-on na kolkach I laptop bag. Placic bede tylko za druga walizke na check-in (100$). Reszta for free. Chcialem juz dzisiaj zaplacic firmowa CC ale odeslali mnie na desk Air Canada jutro na lotnisku.

Napisano

Jeżeli latasz dosyć często to oczywiście polecam Frequent Flyer programme i trzymanie się jednego sojuszu, co pomaga i sprawia, że jeśli osiągniesz status, latanie jest ciut bardziej znośne (darmowy pierwszy checked baggage, wybrane siedzenia, business check-in desks (zbawienie!)). Niestety dla okazjonalnych wycieczkowiczów takie rzeczy jak emergency seats, preffered seats czy nawet rezerwowanie siedzień już w trakcie bookingu są nieosiągalne. Większośc regularnych linii, szczególnie amerykańskich, idzie w kierunku low cost.

Delta, moim zdaniem, jest zdecydowanie najlepszą linią w USA, tak na trasach międzykontynentalnych jak i krajowych (zwłaszcza po odnowieniu floty, patrz post Sly6). American jadą chyba już tylko na marce, nie sądzę aby ostatni merger z US coś pomógł. Z United nigdy nie korzystałem, ale z tego co wiem to szału nie ma.

Dużo oczywiście zależy od samolotu, którym lecisz. 767 mają dobry layout, ułożenie siedzeń 2-3-2 bywa w tym przypadku zbawienne, zwłaszcza jeśli masz IFE, co na przykład w Delcie jest standardem. Podobnie z oboma Airbusami A330, naprawdę fajne samoloty(2-4-2 layout) - eśli nie lecisz we dwójkę i nie zależy ci na oknie, to polecam wewnętrzne aisle seat, szansa, że siedzenie obok ciebie będzie puste jest relatywnie duża.

Boeing 747-400 jest moim zdaniem najpiękniejszym samolotem jaki kiedykolwiek wyprodukowano (A380 to według mnie po prostu wielka "parówa"), ale podróżowanie w nim nim w economy może być męczarnią (standardowe 3-4-3), chyba, że wyhaczysz tylne 2-3-2, lub emergency - niestety - znów tylko dla status FF. Dla sentymentalnych względów wszakże (produkcji już zaprzestano) - polecam!

Napisano

Dzięki za odpowiedź!

Chciałbym zapytać co oznacza skrót IFE ?

Lece sam, bardziej niż widokach zalezy mi na miejscu gdzie mógłbym troche bardziej niż standardowo wyprostować nogi (pozdrawiam moją dyskopatie :) ). Liczę, że uda mi sie dokonać rezerwacji miejsca na trasie Londyn - NY. Zadam kolejne infantyle pytanie, rozumiem że medyczne stwierdzenie tej przypadłosci niewiele da, jeśli nawet przesłabym im na dokumenty (nie mam stwierdzonej niepełnosprawnosci jakby co)

Inne pytanie dotyczy faktu że ląduje o ok 21,30, domyslam się, że kołowanie, prodecudry bagaż itp trochę trwa i godzinę na to muszę liczyć. Jak wygląda bezpieczeństwo o tej godiznie w NY ? Docelowo chciałbym spędzic tam 3 dni w ramach couchsurfingu (mam potwierdzone propozycje), mysle czy jednak lepiej nie wybrać jakies hotelu blisko JKF bo będę mial przy sobie troche gotówki i po co kusić los ?

Będę wdzięczny za każdą poradę :)

Jeżeli latasz dosyć często to oczywiście polecam Frequent Flyer programme i trzymanie się jednego sojuszu, co pomaga i sprawia, że jeśli osiągniesz status, latanie jest ciut bardziej znośne (darmowy pierwszy checked baggage, wybrane siedzenia, business check-in desks (zbawienie!)). Niestety dla okazjonalnych wycieczkowiczów takie rzeczy jak emergency seats, preffered seats czy nawet rezerwowanie siedzień już w trakcie bookingu są nieosiągalne. Większośc regularnych linii, szczególnie amerykańskich, idzie w kierunku low cost.

Delta, moim zdaniem, jest zdecydowanie najlepszą linią w USA, tak na trasach międzykontynentalnych jak i krajowych (zwłaszcza po odnowieniu floty, patrz post Sly6). American jadą chyba już tylko na marce, nie sądzę aby ostatni merger z US coś pomógł. Z United nigdy nie korzystałem, ale z tego co wiem to szału nie ma.

Dużo oczywiście zależy od samolotu, którym lecisz. 767 mają dobry layout, ułożenie siedzeń 2-3-2 bywa w tym przypadku zbawienne, zwłaszcza jeśli masz IFE, co na przykład w Delcie jest standardem. Podobnie z oboma Airbusami A330, naprawdę fajne samoloty(2-4-2 layout) - eśli nie lecisz we dwójkę i nie zależy ci na oknie, to polecam wewnętrzne aisle seat, szansa, że siedzenie obok ciebie będzie puste jest relatywnie duża.

Boeing 747-400 jest moim zdaniem najpiękniejszym samolotem jaki kiedykolwiek wyprodukowano (A380 to według mnie po prostu wielka "parówa"), ale podróżowanie w nim nim w economy może być męczarnią (standardowe 3-4-3), chyba, że wyhaczysz tylne 2-3-2, lub emergency - niestety - znów tylko dla status FF. Dla sentymentalnych względów wszakże (produkcji już zaprzestano) - polecam!

Napisano

Hej, ponieważ jak wiesz moim docelowym miejscem jest Kanada/Winnipeg. Nowy York traktuje jako mini trip. Ląduje na JKF i jeżeli nie znajdę dobrej duszy, która by mnie przygarneła to oczywiście zdecyduje się na hotel, gdzieś blisko wlasnie lotniska aby bezpiecznie spędzić noc ( w sumie mam ich 3, gdyż ląduje 20-tego a wylatuje 23). Wylot mam z samego rana z lotnska LGA, dlatego będę prawopodobnie polować ostatniej nocy na hotel równiez blisko lotniska. Mam pewne propozycje w ramach coutchsurfingu, ale gospodarze mieszczą się w zachodniej czesci NY, a średnio uśmiecha mi się nocne podróże z dużą walizką :) Wiem, że jest taxi, ale lece sam no i każdy grosz się liczy..

a jaki rejon NY wybierasz,wezmiesz taksowke ?

a co do IFE to bedziesz mial duzyy wybor filmow i nie tylko ;)

  • 1 miesiąc później...
Napisano

Witam ponownie moi drodzy :)

Nie chce zakładać kolejnego tematu, napisze zatem tutaj

Nawiązując do mojego przylotu no NY. Ląduje bardzo późno na JKF (21.30) , zdecydowałem się również na nocleg w ramach couchsurfing. Muszę dostać się z lotniska na adres 33-44 93rd St #6s, Jackson Heights. Nie martwiłbym się raczej niczym, gdyby nie fakt, że będzie późna pora (nie wiem o ktorej wyjdę wogole z lotniska).

Uprzejmie proszę o porady związane z przemieszczaniem się w tej dzielnicy. Na ile jest ona bezpieczna bo zapowiadają mi się 3 przesiadki. Ile kosztują taksówki ? Jakieś sugestie ?

Z góry baaaaaardzo dziękuje za wszelką pomoc.

Napisano

najlepiej by bylo abys wzial taxe, ktora zawiezie Cie pod sam adres w jakies 20 minut.

cena:

finder mi pokazuje: That cab ride would cost about $28.80. That is roughly $33 with a 15% tip. It is about 11.5 miles. There is a $0.50 night surcharge (8pm to 6am). There is a $0.50 New York State tax on all taxi rides

takze juz wszsytko wiesz. :)

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...