Luksi Napisano 29 Marca 2015 Zgłoś Napisano 29 Marca 2015 Witam, Jestem studentem pierwszego roku finansów i rachunkowości. Przyszłości raczej nie wiąże z Polską, moim marzeniem zaraz po licencjacie jest wylecieć do USA na stałe i szukać pracy w specjalizacji oraz dokończyć magistra już na miejscu. Proszę powiedzcie mi jak wyglądają realia jeśli chodzi o ten kraj, czy warto? czy jest jakiś sens? i jak to wszystko wygląda biorąc pod uwagę koszty życia jak i zarobki dla początkowego maklera/analityka finansowego. W filmach możemy się doszukać różnych fikcji i legend o finansistach zarabiających krocie w stanach ale wiadomo, że życie to nie bajka i nigdzie nie ma lekko. Najbardziej interesowała by mnie Kalifornia konkretnie Los Angeles ale wiadomo, że utrzymanie jest tam niesamowicie drogie a z pracą bodajże trzeba dobrze strzelić ale powiem szczerze, że te miasto wywiera na mnie sporo wrażenie i bardzo chciałbym tam rozwinąć skrzydła. Jeśli ktoś z was tam mieszka, mieszkał bądź nawet był proszę o jakieś wskazówki, opinie, rady a nawet jeśli nie to o sam całokształt stanów. Mogę dodać, że w tym roku lecę do pracy w Virgini w ramach programu "work and travel" na okres cały wakacji (3,5 miesiąca) ale to raczej nic wielkiego i ma charakter wyłącznie poznawczy. Do mojego planu jeszcze 2 lata ale wolę teraz juz wyrobić sb rzetelną opinię na ten temat i wiedzieć w co się pakuje. Z góry dziękuje za odpowiedź
Gość Napisano 30 Marca 2015 Zgłoś Napisano 30 Marca 2015 Przede wszystkim zanim zaczniesz pytac o koszty zycia, zarobki, itp - Powinnienes zapytac/zastanowic sie do jakiej wizy stalego pobytu sie kwalifikujesz. Bo bez tego to raczej nie bardzo.
dareknow0 Napisano 30 Marca 2015 Zgłoś Napisano 30 Marca 2015 Kolega chyba nie zapoznał się dokładnie z informacjami dot.wyjazdu na stałe do USA .Najpierw trzeba wylosować GC w loterii wizowej lub poszukać sobie żony z amerykańskim paszportem a potem można planować stały pobyt w Stanach.