Skocz do zawartości

Kupowanie Iphone'a w USA


JacobWasielewski

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
19 minut temu, mcpear napisał:

Kiedy to było? Ja miałem kiedyś 5S i też mnie posłano na drzewo, ale to się zmieniło (ponoć :) )

 

W zeszłym roku.

@woox napisz emaila do Appla i poproś o linka z aktualnymi danymi na temat międzynarodowej gwarancji. Być może jest gdzieś info którego nie umiemy znaleźć.

  • Odpowiedzi 65
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź
Napisano

Wszystko fajnie i kolorowe dopóki zorientujesz się, że iPhony na rynek US mają inne pasma częstotliwości od tych stosowanych w EU. Anteny telekomunikacyjne działają w innych pasmach na całym świecie dlatego choć mowa tu o jednym modelu SE, są ich dziesiątki rodzajów na różne kontynenty.

WAŻNE W kwestii gwarancji: Nie słuchaj nikogo kto Ci mówi, że iPhony mają międzynarodową gwarancje. Taka tyczy się tylko i wyłącznie komputerów tej marki. Nie oznacza to jednak, że Apple odmówi Ci serwisu w przypadku konieczności naprawy telefonu. Może to zrobić, a może przyjąć taki telefon do serwisu. Wtedy pojawia się druga kwestia, w zależności od miejsca serwisowania (Apple wysyła urządzenia na całym świecie do serwisu który najszybciej go naprawi - dla przykładu wczoraj zabrali mojego Macbooka do Czech, a mieszkam daleko od tego kraju) będziesz musiał zapłacić zaległy import/export duty i/lub VAT.

Jeśli chcesz mieć 100% pewności, że uzyskasz dostęp do serwisu w przypadku konieczności naprawy, kup AppleCare Protection przed upływem 90 dni od zakupu.

Napisano
1 hour ago, whysoserious3 said:

Wszystko fajnie i kolorowe dopóki zorientujesz się, że iPhony na rynek US mają inne pasma częstotliwości od tych stosowanych w EU. Anteny telekomunikacyjne działają w innych pasmach na całym świecie dlatego choć mowa tu o jednym modelu SE, są ich dziesiątki rodzajów na różne kontynenty.

A nie czynią tego oprogramowaniem? Jakby rozwiązane to było sprzętowo i były problemy z dostrajaniem się poprzez oprogramowanie do częstotliwości to przyjeżdżając z USA z IPhonem i logując się do Europejskich stacji przekaźnikowych w roamingu turyści mieliby z tym problemy. Jakoś nie mają z tym problemów. Amerykańskie iPhone'y w Europe, Azji, Bliskim Wschodzie czy Australii działają bez zarzutu. Zarówno jak chodzi o głos tak i o dane (włączając LTE). Sprawdziłem to naocznie.

Napisano
9 godzin temu, whysoserious3 napisał:

Wszystko fajnie i kolorowe dopóki zorientujesz się, że iPhony na rynek US mają inne pasma częstotliwości od tych stosowanych w EU. Anteny telekomunikacyjne działają w innych pasmach na całym świecie dlatego choć mowa tu o jednym modelu SE, są ich dziesiątki rodzajów na różne kontynenty.

 

Mam czwartego iPhona kupionego w US - nigdy nie miałam żadnych problemów z częstotliwością...

Napisano

Pasma czy nie pasma, jeszcze się nie spotkałam żeby mi gdzieś iPhone nie działał lub działał w ograniczonym stopniu. Ale ja nie używam telefonu prawie w ogóle (tekstuję do rodziny, Facetime raz dziennie i czasem na fejsa wskoczę), w zasadzie to w weekend wyłączam telefon w ogóle, rodzina i znajomi wiedzą żeby dzwonić do męża jak coś się stanie.

  • 1 miesiąc później...
Napisano
On 8/21/2020 at 7:00 PM, kzielu said:

I wg. tego to ktorych pasm tenze Iphone 8 nie obsluguje ?

 

On 8/20/2020 at 5:32 PM, PiciuK said:

Skąd taka informacja? Jeszcze nie spotkałem się ze "srajfonem", który ma w jakikolwiek sposób wycięte pasma europejskie. Właśnie dlatego używam tych telefonów, żeby w Polsce nie mieć kłopotów z pasmami - przede wszystkim LTE, które w Polsce ma podstawową częstotliwość 1800 MHz.

 

On 8/20/2020 at 8:12 AM, Zuza007 said:

Mam czwartego iPhona kupionego w US - nigdy nie miałam żadnych problemów z częstotliwością...

 

On 8/19/2020 at 11:40 PM, mcpear said:

A nie czynią tego oprogramowaniem? Jakby rozwiązane to było sprzętowo i były problemy z dostrajaniem się poprzez oprogramowanie do częstotliwości to przyjeżdżając z USA z IPhonem i logując się do Europejskich stacji przekaźnikowych w roamingu turyści mieliby z tym problemy. Jakoś nie mają z tym problemów. Amerykańskie iPhone'y w Europe, Azji, Bliskim Wschodzie czy Australii działają bez zarzutu. Zarówno jak chodzi o głos tak i o dane (włączając LTE). Sprawdziłem to naocznie.

https://www.apple.com/iphone/LTE/

I już na pierwszy rzut oka można dostrzec, że iPhone 11 Pro nie obsługuje pasma 71 (600 MHz) w europie, a konkretnie w Polsce. Tu nie chodzi o to, że telefon nie będzie w ogóle działać, ale w niektórych sieciach komórkowych w których używa się wielu pasm może być problem z zasięgiem. Nie wiem czy jakakolwiek sieć w Polsce używa akurat pasma 600 MHz, ale może akurat używa jej jakaś sieć we Włoszech, albo na Cyprze. No i wtedy pojawia się problem. Z researchu dowiedziałem się, że iPhony kupione w Stanach na pewno nie będą miały sygnału w Japonii dla przykładu.

 

Częstotliwość czy gwarancja to jedne z paru rzeczy które mogą być utrudnieniem dla europejczyka posiadającego iPhona ze Stanów. I vice versa oczywiście. Dlatego Apple tworzy przynajmniej dwa modele tych samych telefonów, z innymi odbiornikami LTE.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...